Bloggen flyttar till TradeVenue

Idag flyttar min blogg till TradeVenue. Det innebär att jag kommer att publicera alla min inlägg därifrån framöver, här är adressen. Vissa av mina inlägg kommer att publiceras här på denna blogg med hänvisning till TradeVenue för att leda er läsare dit. Jag är en av flera toppbloggare på sidan som flyttar bloggen dit, bland de andra är Spartacus, Vägen till frihet, Sparaklokt, Per Penning med flera.

TradeVenue lanseras idag och är en ny sida för aktieinvesteringar och aktiesnack. Man har valt att skapa en helt ny sida där man för ihop bloggare, sparare och företag. Man kan skapa fiktiva portföljer, som kan återspegla sina egna, göra företagsresearch och använda deras screener för att hitta aktier. Allt kan man göra gratis och det är bara att skapa sig ett konto på sidan så kan man börja kommentera, bygga sin egen portfölj och skapa sin egen blogg. På sidan så ska TradeVenue också presentera företag löpande, där de publicerar sina årsredovisningar, sitt företag och så vidare. För tillfället finns bland annat Dedicare som jag nyligen köpte på sidan med deras strategier, styrelsepresentation och så vidare.

Det TradeVenue vill skapa som jag också tycker är bra och intressant är ett modererat forum och bloggsfär. Det händer ganska ofta att man får spydiga kommentarer som bloggare och kollar man på Placeras, Di:s eller annat börsforum så löper användare oftast lös och kan skriva allt möjligt. Här så har man tydliga forumregler och man har sin egen profil på TradeVenue. Förhoppningsvis blir det en bättre attityd och en bra anda i forumet och på bloggarna, även om man självklart ska kunna ifrågasätta varandras idéer på ett bra sätt. Förhoppningsvis röjer det också barriärerna att skriva och kommentera på en annans blogg, något som kan vara svårt annars (tog mig ett år innan jag vågade kommentera) och vi kan få en bredare diskussion än mest bland aktiva bloggare.

I övrigt så ser jag sidan som riktigt lovande och det ska bli kul och se hur sidan utvecklas. Den är nyss lanserad och de kommer att lägga till en massa nya funktioner under tidens gång. Själv har jag bett om en mer bred börsscreener där man kan lägga till ännu mer parametrar och få fram fakta om företagen. Min förhoppning är att jag ska kunna sköta min kvantitativa portfölj genom deras sida (idag kräver det en del merarbete än en screener).

Så gå in på TradeVenue och upptäck sidan själv!